I wish♦ Kapitel 1

Carols perspektiv:
Jag vaknade av väckarklockan som ringde livligt brevid sängen. Jag hade försovit mig, som vanligt.
Jag hoppade in i en snabb dusch, eller det var det jag tänkte men jag älskar att duscha. När jag klev ut ur duschen så ser jag att jag börjar skolan om 30 minuter, så jag lägger på ett kol för att hinna fixa mig och sånt.
Jag var bara 17 men jag hade redan flyttat hemifrån, det var så skönt att inte ha någon som tjatade att jag skulle komma försent till skolan. Jag ställde mig framför badrumsspegeln och gjorde grimarser. Jag fönade håret, dock väldigt slarvigt. Satte på lite mascara och lite puder. Jag gick och kollade vad det var för grader ute. 22+ på morgonen. Det var väldigt bra väder här i London, eller det hade vart det ett tag nu. Jag funderade länge på vilka kläder jag skulle ha. Men med tanke på vädret så tog jag lite lättare kläder. Ett par svarta korta Dr Denim shorts och ett vitt linne med blåa ränder på. Sen satte jag på mig mina låga vita converse, satte på mig en jeansjacka utan att knäppa den och tog min svarta Hollister väska. Min granne Cassandra, var även min bästavän och vi gick i samma klass så eftersom jag alltid var sen så fick jag gå till henne varje morgon.
-Du, nu kommer vi komma försent.. Igen! sa Cas med en aning irriterad röst.
-Förlåt, men jag försov mig. Kan du göra en fläta åt mig?
-Jaha. Mm, vänd dig om då.
Hon gjorde en enkel fläta som jag sedan la över axeln. Vi hade brottom för att hinna med bussen till skolan. Vi tog hissen ner och sen gick vi till busshållsplatsen. Vi hann precis. Jag och Cas klassades som dom ''populäraste'' tjejerna i skolan. Platsen på bussen där vi alltid satt var ledig, fast resten av bussen var full. Ingen vågade sätta sig där vi brukade sitta. Vi hade en rebell i skolan, Melany, hon var tillsammans med Louis, den allra snyggaste killen på skolan. Han och hans gäng var populäraste killarna på skolan som bestod av Liam, Harry, Louis, Niall och Zayn. Melany hade varit en i gänget med mig och Cas förut. Men anledningen till att vi började bråka var för att Niall och Cas var nästan ett par. Sen kom Melany in i bilden och förstörde allt. Hon började skriva till Niall och Niall var dum nog att falla för den häxan. Men nu är Melany tillsammans med Louis och eftersom Cas är så blåögd så förlät hon Niall när han bad om förlåtelse. Så nu är dom ett par. Själv har jag inte någon pojkvän. Fast jag är kär, fast det vet ingen om. Jag är kär i Harry, eller kär och kär, jag gillar han. Vi skrev med varandra men av någon anledning så slutade vi och jag kände inget för han. Men när han började på samma high school som mig så väcktes mina känslor för han igen.
Cassandras perspektiv:
Jag och Carol hade precis kommit till skolan. Jag gick direkt till mitt skåp och la in mina böcker i skåpet. Så kommer någon och kramar mig bakifrån. Jag vänder mig om och där står Niall.
-Hi honey! sa Niall med hans söta irländska accent.
-Hi, you scared me.
Vi stod och pratade en stund och jag kollade på klockan.
-Oh God!! sa jag.
-God what? sa Niall undrande.
-My lesson has begun, and your's cause we are in the same class. Let's go!
-Boriiiing, but okey.
Jag gick in i klassrummet och satte mig brevid Carol. Vi hade matte.
Harrys perspektiv:
Matte, tråkigaste lektionen någonsin. Och minuterna kändes som timmar. Jag plugga i hörlurarna i öronen och la huvudet mot bordet och försökte somna. Jag hade precis slumrat till när min lärare kom och pickade mig på axeln. Typiskt.. Jag vände blicken åt Carols håll. Hon är så snygg. Jag vill ju fortsätta skriva med henne, men jag är osäker på om hon vill. Jag kände hur någon satt och tittade på mig så jag vände bak huvudet. Euw, det var Melany som kollade på mig och log. Visst, hon är snygg och så men för det första, det är Louis brud och för det andra är hon den äckligaste som finns på skolan. Äcklig liten player. Jag är också klassad som player här på skolan.
Efter skolan, Carols perspektiv:
Åh, äntligen hemma tänkte jag när jag kom innanför min dörr. Jag var utsvulten så jag gjorde iordning en macka och tog ett glas med Coca-Cola. Jag satte mig framför tv:n och zappade runt. Jag fastnade på något dåligt program. Jag hade inte så mycket att göra så jag gick till Cas och kolla om hon ville ner och shoppa med mig!
_____________________________________________________________________________________________
Okej, det hände inte supermycket men det kommer. Det var ju bara första kapitlet satt det kommer hända mer sen det kan jag lova! :)


Kommentarer
Jacke <3

JÄTTEBRA! mera ! :D

2012-06-06 @ 14:09:49
URL: http://Itsgottabeyounovell.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0