I wish♦ Kapitel 2

:Dagen efter, Carols perspektiv:
Jag vaknade denna morgon som alla andra morgonar, av väckarklockan. Men jag försov mig inte så jag hade god tid på mig att fixa allt. Jag satte i plattången i uttaget, medans den blev varm så hade jag på mig mascara och puder. Jag kände på utsidan av plattången, den var varm och färdig för att platta håret med. Jag plattade igenom hela håret tills det var spikrakt. Efter det så hade jag i spray och gjorde lite volym på håret. Det var ännu varmare idag så jag kunde ha shorts idag också, jag tog ett par korta jeansshorts med en USA flagga på backfickorna. Jag provade flera tröjor men fastnade för en vit t-shirt med röda ränder från bysten ner slutet av tröjan, den var ganska kort och om jag sträckte upp armarna så såg man magen. Eftersom jag hade ovanligt mycket tid på mig så gjorde jag iordning en skål men cornflakes och mjölk och satte på Disney Channel, visst, jag är 17 år men ändå, jag älskar Disney! Efter 20 minuter var jag tvungen att sätta på mig skorna och jackan och springa ner till Cas som borde vara ganska förvånad eftersom jag för en gång skull är i tid.

:Harrys perspektiv:
Jag hade precis kommit innanför dörrarna på skolan när Louis kommer fram till mig.
-Hi Harry. Sa han, fast med en ledsam ton i hans röst.
-Hi Lou, is something wrong with you?
-Yes, really. Yesterday Mel broked up with me, she said that she was intrested of somebody else.
-Say whaaaaaaaat? Is that true?
-Mhm, I wanna go home, I can't handle to see her.
Jag tyckte synd om Louis, han var verkligen kär i Melany. Plötsligt kom Carol och Cas in i skolan, dom är så heta satt det inte finns, men det är Carol jag kollar på. Jag kom på mig själv att jag kollade på henne väldigt länge. Så jag vände blicken till Zayn som stod en bit bort och pratade med någon tjej, typiskt han. Jag rufsade om i håret och la upp det, som alltid, det är min lilla ''hairflip'' och sen gick jag in på geografin.

:Nialls perspektiv:
Idag var en ovanligt dålig dag. Jag skulle berätta för Cas att jag inte hade några känslor kvar för henne. Att mina känslor för Melany kommit tillbaka efter att hon och Louis gjort slut. Okej, ja.. Jag är en player, men det är hur jag är, det är mitt rykte. Jag var tvungen att hitta rätt tillfälle att säga det bara, efter skolan kanske, ja, efter skolan får det bli.

:Cassandras perspektiv:
Jag var orolig, Niall hade undvikit mig hela dagen och hade inte ens kollat åt mitt håll. Men jag har däremot sett hur han kollar på Melany, han försöker vara diskret men lyckas inte så vidare bra. Det ryktas att Melany och Lou har gjort slut, Niall kommer säkert lämna mig för henne, igen. Usch, jag vill inte ens tänka på hur jag skulle ha det utan Niall i mitt liv igen, han är mitt livs kärlek och jag vill inte ha någon annan än han. Han är mitt allt. Bara tanken av han och Melany får mig illamående.

:Carlos perspektiv:
Jag har märkt det, Harry har märkt det, Zayn, Louis och Liam har märkt det. Alla har märkt det. Förutom Cas, hon är den enda som inte vill tro på att Niall är intresserad av Melany igen. Stackars Cas, hon som är så kär. Förresten så råkade jag gå in i Harry idag. Vi stod och snackade lite grann, det kändes grymt bra att få prata med han igen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0