I wish♦ Kapitel 8

:Cassandras perspektiv:
To: Niall James Horan
''Hi, come over so we can talk about everything, I really miss you.''

From: Niall James Horan
''Ok, im on my way, missed you to.''

Så, då skulle jag försöka lösa allt med honom, får se hur det blir. Jag klev upp ur sängen, satte på mig kläder och sminkade mig. Inget speciellt. För att fördriva tiden så satte jag på en film, jag satte på ''Taken'' min favoritfilm. Jag och Niall kollade alltid på den tillsammans. Jag hade kommit cirka halva filmen när det knackade på dörren, jag gick och öppnade och där stod han, fina underbara Niall. Han hade ett par svarta byxor, en vit t-shirt, en röd keps och ett par svarta solglasögon. Hans hår låg spretigt under kepsen.
- Hi.. sa jag nervöst.
- Hi, how are you? sa han minst lika nervöst.
- Im good, I think.
Han tog av sig kepsen och la den på hatthyllan och sparkade av sig sina Supra skor.
Vi gick in och satte oss i soffan i vardagsrummet, vi satte os i varsin ände av soffan med ryggen mot armstödet och fötterna upplagda på soffan mot varandra. Jag kollade in i hans ögon och drunknade. Hans klarblåa ögon som kollade rakt in i mina. Så fina ögon får man leta efter, han och Zayn har de finaste ögon, utan tvekan. Vi pratade ut om allt, verkligen allt. Vi kramades länge efter det, han kollade mig in  i ögonen och kysste mig långsamt.
- I love you, viskade han.
Jaha, då var han tydligen förlåten, det var ju såhär det INTE skulle bli, jag skulle ju inte förlåta honom så lätt. Men jag älskar han. Så enkelt är det, man kan inte hindra kärleken. Är man kär så är man.
:Zayns perspektiv:
Jag var påväg hem från Liam, vi hade chillat lite. Jag småsprang därifrån för det regnade lite. Jag kollade ner i mobilen och hade inte en aning om vad jag höll på med så sprang jag in i en tjej.
- Ey, watch up! sa hon irriterat.
- Im sorry!
Jag kollade upp, och jävlar, hon var riktigt vacker. Hon hade blåa ögon tror jag,  jag ville inte kolla för länge.
-  Hi, im Zayn and you are?
- Alina is my name.
- Okey, i have not seen you here before, are you new in the area? sa jag.
- Yes, me and my mom moved here for like, a week ago.
- Do you mind if I take your number? It's not everyday I see beauties like you here, sa jag och försökte vara så flörtig som var möjligt.
- Yes ofcourse you can have it!
Jag fick en skrynklig liten lapp med ett nummer med.
- Thanks! I maybe text you later, who knows? sa jag.
- Yes do it! It sounds good to me! But I gotta go, bye! sa hon
- Ok, see you later.
Jag stog och kollade efter henne, wow. Det där var skumt. Även fast jag precis träffat henne så kände jag att henne, henne ville jag hänga med i framtiden. Haha, inte varje dag sånt där händer.
:Harrys perspektiv:
From: Carol
''Wanna come over to me? I have soooo boring! x''

To: Carol
''Yes, see you in a minute
- Harry x''

Såja, även fast hon berättade för mig att det är bättre om vi kanske bara borde vara vänner så kändes det ändå bra. Hon och jag hade blivit goda vänner nu. Hon är en otrolig tjej. Jag hade redan kläder på mig som var helt ok så jag tog på mig ett par tofflor och tog hissen en våning ner. Jag gick rakt in i hallen utan att bry mig om att knacka.
- HELLO!! skrek jag när jag kom innanför dörren.
Jag hörde hur hon med ett stön klev upp ur soffan och kom emot mig.
- Hi Harry, how are you?
- Good, I think.
- Nice, I think.
Vi tog en kopp caffe och satte oss vid köksbordet och pratade om allt från himmel till jord. Klockan var sex på eftermiddagen eller något liknande.
- Are you hungry? frågade hon medans hon stod och kollade i kylen.
- Yes a bit.
- What about some food? I can do carbonara.
- Oh yes!! Carbonara in my heart forever, haha.
- But while I cook the dinner can you go and rent a movie or something that we can watch tonight?
- Yes, I can buy some candy to or chips, what do you want? sa jag och log smörigt.
- Buy both parts, haha!
- Okey, be back in an halfour, see you. Bye so long.
:Carols perspektiv:
Åh vad gullig Harry är. Jag drog för så det blev mörkt medans pastan och carbonaran kokade upp, jag tände ljus och ställde på bordet. Jag dukade så fint jag kunde, det var mörkt i köket och bara ljusen lös. Jag hällde upp ett varsitt glas med rött vin åt oss. Nu hade maten blivit klar och jag hällde upp det på tallrikarna. Även fast vi var bara vänner för stunden så kan man väl ha det trevligt för det eller hur? Precis när allt var klart så kom han in för dörren och kom in i köket.
- Wow, is all this for us? It's beautiful, sa han chockat.
- Haha yes it is. Witch movie did you rent?
- I know you hate it but I rent a horror movie..
- NO WHAT? sa jag.
- Haha yes, but it is not a real horror movie if you ask me.
- Witch one is it?
- Paronormal Activity 3.
- Okey, but im gonna lay on your shoulder like the whole movie, just so you know. Let's eat.
Vi högg in på maten, jag hade gjort det bra om jag får säga det själv. Efter maten var vi båda mätta och belåtna. Jag tog fram två skålar, en för chips och en för godis. Vi tog in ett glas vin var och satte på filmen, som jag varnade han för så höll jag i han hela tiden. Efter filmen så stängde jag av tv:n för att slippa höra den läskiga musiken när eftertexten spelades. Han kollade på mig, jag kollade på han. Och vips så satt vi och kysstes, jag kanske hade fel. Jag kanske gillar han mer än vän, nu för stunden iallafall.
- Hey Carol, sa Harry när jag var ute i köket och lämnade skålarna.
- Yes?
- Can I sleep over? I can sleep on the couch.
- No you can't sleep on the couch, you can sleep in my bed with me?
- That was what I was hoping for, haha.
- Haha okey but ofcourse, i want you to sleep here with me.
Han fick inte gå upp och hämta kläder för jag vågade inte vara kvar här själv så han fick låna en av min storebrors t-shirt som jag lånat och som han aldrig fått tillbaka, han tog av sig byxorna och satte på sig t-shirten. Jag tog bort allt smink och satte upp håret, han hade redan lagt sig och jag kom och la mig. Jag hade bara ett täcke som vi fick dela på. Han kysste mig och sedan sa vi godnatt. Bästa kvällen på ett långt tag framöver.


Kommentarer
alina

jätte bra :') 3

2012-06-20 @ 11:19:40
Lisa

helt totalt amazayn! loveee it :'))

2012-06-20 @ 23:22:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0