I wish♦ Kapitel 4

Carlos perspektiv:
Jag och Cas var tvugna att åka och shoppa kläder till festen ikväll. Jag hade vaknat av mitt alarm som jag hade ställt för att vi skulle vara där i skaplig tid och inte behöva stå i så långa köer. Men Cas hade inte vaknat så jag väckte henne lite försiktigt, eftersom hon hade väldigt dåligt morgonhumör så tog jag det lugnt.
Hon klev upp nästan direkt och gick och speglade sig.
- Hurryyyy!! sa jag samtidigt som jag borstade tänderna.
- Yes, I will hurry. Sa hon och hade på lite mascara.
Eftersom att det var varmt ute och jag ville bli brun så tog jag inget puder eller foundation, jag tog bara lite mascara. Jag hade somnat med en fläta i så jag släppte ut den, borstade igenom håret och la det över axeln.
Jag tog ett par beiga chinos shorts som var uppvikta och en vit axeltröja med ett svart ankare på och en svart kofta över tröjan. Vi missade precis bussen satt vi tog en promenad ner till stan. Ungefär halvvägs så mötte vi Niall och Zayn, jag stannade och pratade med Zayn eftersom vi var väldigt bra kompisar. Jag såg hur Niall sökte Cas blick men hon vek undan. Sen var dom tvugna att gå så vi fortsatte gå.
Väl framme så gick vi in i en second-hand butik. Jag hittade direkt det jag ville ha på mig. Det var en svart genomskinlig blus och ett par vita midje shorts med guld knappar. Till skor skulle jag ha ett par svarta klackskor, inte så överdrivet hög klack, men fortfarande klack. När jag precis skulle betala så såg jag att det hängde ett jättefint halsband vid kassan. Det var stort så man behövde inte hålla på att knäppa det och greja, det var en lång kedja och så var det det silvrigt kors. Det fick vara bra nu.
Nialls perspektiv:
Jag ångrade mig, stunden hon smällde igen dörren efter jag hade gjort slut, redan då ångrade jag mig.
Jag skulle aldrig få tillbaka personen som jag älskade av hela mitt hjärta. Hon var det bästa som hänt mig, så sabbade jag allt, typiskt mig, en idiot är exakt vad jag är. Ikväll på festen ska jag försöka prata ut med henne, även om det inte blir vi igen så kanske det iallafall får ett bättre slut och vi kan vara vänner.
Hon var så fin när jag och Zayn mötte henne och Carol. Jag hade precis kommit hem och hade inget att göra. Jag tog fram min gitarr och satt och spelade och sjöng lite. Jag gillade att sjunga, jag tror det är för att jag har hört Liam sjunga och han är jättebra på att sjunga.
Harrys perspektiv:
Ikväll gällde det, ikväll skulle jag få Carol att tycka om mig. Det bara var så, jag skulle ha henne.
Det var en timme kvar tills det skulle börja komma folk. Det kommer nog bli en ganska stor fest eftersom det är mycket folk som kommer och vi har väldigt mycket alkohol. Jag skulle iallafall dricka lite innan jag pratade med Carol, det blir mycket enklare då. Men hon är en väldigt öppen person så det blir nog ganska lätt i vilket fall.
Jag gick och kollade mig i spegeln, vad skulle jag ha på mig? Jag började med panik leta igenom min walk in closet, ja jag är en kille som har en walk in closet, men jag bryr mig väldigt mycket om kläder, hår och så vidare. Jag lät mina ögon ta ett varv runt bland alla mina kläder, men mina ögon fastnade för ett par svarta chinos, en vit t-shirt och en svart kavaj över den. Det fick bli det, jag la kläderna på min säng och hoppade in i en dusch. När jag kom ut ur duschen så satte jag på mig mina kläder, ett par svarta höga Converse och sedan började gå mot Liams hus.
Carols perspektiv:
Vi hade börjat gått mot festen, vi var lite sena, fint folk kommer alltid sent. Men det gjorde inte så mycket för vi var nog inte dom sista som kom. Liam hade fetaste huset med pool, tre våningar och hela åtta sovrum, så vem vet.. Vi kanske blir kvar över natten. När vi kom fram så möttes vi av Louis som kom fram och kramade oss, han gav oss varsin cider, men han viskade något till Cas, jag hörde inte vad men tydligen något hemligt eftersom jag inte fick höra. Jag tänkte inte mer på det och kollade runt efter Harry. Där stod han, med Liam i ett hörn med en varsin öl och pratade. När han fick syn på mig så log han och vinkade till mig. Det leendet fick mig att smälta, det var underbart. Han kom emot mig, jag kände att det pirrade i magen när jag kollade på han och jag fick handsvett. Han kramade om mig när han mötte mig.
Cassandras perspektiv:
Jag och Louis stod och pratade eftersom Carol hade fullt upp med att prata med Harry. Mitt i min och Louis konversation blir vi avbrutna av Niall som sa att han ville prata med mig.
- Cas, can we please talk? Just you and me. Sa Niall tyst satt ingen skulle höra.
- Ehm, okey.. sa jag och sansade mig för att det skulle låta som att jag inte brydde mig.
Fast egentligen blev jag jätteglad när han kom fram till mig och sa att han ville prata med mig. Han tog med mig till ett rum där det inte var några männsikor så vi kunde prata ostört.
- So, what is it? sa jag.
- What I did to you was wrong. And I just to apoligize to you. And..
- And what? frågade jag.
- I really want you back, I miss you Cassandra.
- No Niall, im ready to move on, I don't need you anymore. Sa jag med gråten i halsen.
Niall började gråta som ett barn. Han satte sig ner i sängen och borrade ner sitt huvud i sina händer. Jag satte mig brevid honom och höll om honom och brast till gråt jag med. Jag tog tag i hans hand och han höll i min hand väldigt hårt. Han la ner huvudet i mitt knä och fortsatt gråta.
- We are still friends. Viskade jag till han och gick ut till festen.
______________________________________________________________________________________________
SÅJA, jävligt jobbigt kapitel att skriva! Kommentera gärna:)


Kommentarer
Lisa

jättebra! :D

2012-06-10 @ 12:16:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0